петък, 5 април 2013 г.

На ФОКУС с Цветан Папазов

Здравейте, приятели!
Днес ще си говорим за видеозаснемането на сватбения ден или на следсватбената видеосесия с един невероятен видеооператор, музикант и видеограф. Той е Цветан Папазов и успя да ни накара да мечтаем за един нов вид заснемане на един от най-важните дни за двама влюбени, докато гледахме клиповете му. Предлагаме ви да помечтаете заедно с нас. Приятно четене!


-Кой е Цветан Папазов?
-Музикант, барабанист и запален видеограф, който съчетава познанията си в областта на музиката от една страна и страстта си към заснемането и обработване на видео от друга, за да създава своето изкуство.

-Как избра видеозаснемането? 
-Бях на 18; не оставих родителите си на мира, докато не ми купиха видео камера ( за бала ). От тогава това ми е хоби, което с времето ставаше все по-привлекателно и през 2010 г. реших да започна нещо по-съществено в тази насока. Отначало това стана с няколко музикални видео клипа, които заснех в периода 2010-2011 година.  Към края на 2011 реших да стартирам и сватбен проект, който през 2012-та  стана факт. Към това мое желание ме подтикнаха няколко сватбени арт-видеа на видеографи извън България, които след като гледах си казах – това е което трябва да се прави и тук. За решението ми помогна и Явор Седянков, с когото се познаваме от дълги години.

-Сватбеното видеозаснемане – изкуство или просто работа? 
-Така като гледам за много е просто работа.  За мен обаче това си е изкуство, а изкуство го прави отношението, което имаш към него.


-Имаш ли отношение към брака и това отразява ли се на работата ти? 
-При почти 10 годишен опит, няма как да нямаш отношение. Сега ако трябва да съм по-сериозен – брака е нещо свято и чисто. Това ме кара да търся такива моменти в деня на сватбата, които да показват искреността и щастието на двамата младоженци – в  действията, погледите,  жестовете им...

-Какво мислиш за нивото на услугата в България? 
-Ами... има какво още да се желае, ако мога така да се изразя.Чрез своята работа се опитвам да вложа по-друго виждане, друго отношение, с което да покажа, че тази услуга има и друга страна; че може да бъде и на друго ниво.

-Сякаш повечето младоженци избират видеооператор по препоръка.  Какви са критериите, по които ти би искал да бъдеш избиран? Как би се отразило това на нивото на услугата в бранша? 
-Когато става дума за услуга не трябва да забравяме, че не е все едно кой ще я извърши, с какви средства или  материали и какво ще получим като краен резултат. Все едно дали става дума за услуга в сферата на строителните и ремонтни дейности или в кулинарната област, или пък говорим за аудио-визуална услуга, каквато е нашата. Сякаш типична черта на българина е най-напред да пита „колко струва”, без дори да си е направил труда да разбере за какво ще плаща. Не поставям всички под общ знаменател, разбира се. Ще ми се причината, някой да избере моите услуги да е защото е видял това, което съм заснел и го е харесал. Ако някой ме е препоръчал – добре, но онзи, на когото съм препоръчан, според мен трябва сам да е убеден, че харесва начина ми на работа и видеото, което правя. Това как би се отразило на нивото на услугата като цяло – мисля, че  всеки сам може да направи извод за себе си.

-Какви проблеми срещаш при работата си с младоженците? 
-За сега нямам проблеми. Може би единствено това, че не винаги са наясно какво точно искат да получат от онова, което мога да им предложа.

-Признавам, че аз трудно бих изгледала сватбения си филм повече от веднъж, тъй като има много голяма продължителност и доста повтарящи се събития. Няма ли алтернатива за нетърпеливите като мен? 
-Точно тук е мястото на формата, в който съм избрал да създавам крайния продукт – а именно кратък клип, който съдържа есенцията от събитията и емоциите на целия ден, а за онези, за които този клип не е достатъчен изработвам и филм с максимална продължителност 45 минути. Хубавото, дори на 45 минутния филм е, че се гледа на един дъх и може да  бъде изгледан много пъти с приятели без да се отегчат нито те, нито вие. А малкия клип - дори за 10 мин. някой да ти дойде на гости, пак и половината време няма да му коства да види сватбения ви ден.

Очаквайте скоро продължението на разговора ни с Цветан Папазов. Струва си!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Скъпи посетители на "Тройно въже" вашето мнение е важно за нас. Благодарим на всеки, решил да го сподели!